تبلیغات

تغذیه

۱۰

ده رهنمود غذایی

 

اگر علاقه دارید که چند نکته تغذیه ای سادرو مطالعه کنید لطفا به ادامه مطلب بروید!


 

1.در انتخاب و  مصرف مواد غذایی به تنوع ،اغتدال و تعادل انرژی توجه نمایید.

2.مصرف مواد غذایی روزانه را  طوری تنظیم کنید که وزن مطلوب خود را حفظ نمایید.

 

3.سعی کنید برنامه ورزشی به صورت حداقل سه روز در هفته و هر بار به مدت 30 تا 40 دقیقه داشته باشید.

4.با مصرف بیشتر میوه ها ،سبزی ها ،حبوبات و نان های سبوس دار ،دریافت فیبر غذایی روزانه را افزایش دهید.

 

5.مصرف شیر و ماست و پنیر کم چرب را در برنامه غذایی افزایش دهید.

6.از مصرف چربی های جامد و سرخ کردن مواد غذایی تا حد امکان پرهیز کنید و در صورت نیاز به استفاده روغن سعی کنید از روغن مایع و زیتون استفاده کنید.

 

7.حتی الامکان از گوشت های سفید مانند ماهی و مرغ استفاده کنید و از فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس کمتر استفاده نمایید.

8. مصرف قند های ساده مانند قند ،شکر ، شیرینی و شکلات را محدود کنید.

 

9.از مصرف زیاد نمک طعام خوداری کنید و سر سفره غذا حتی الامکان از نمکدان و نمک استفاده نکنید.

10.نوشیدن روزانه 6تا8 لیوان آب را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

منبع : کتاب تغذیه و بهداشت

 

+ نوشته شده توسط رضا رشیدی در پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۸ بعد از ظهر، ۱۵۰ بازدید ، یک دیدگاه
موضوعات: تغذیه
برچسب‌ها: ورزش، زنگ ورزش، تغذیه، رهنمد غذایی
مهدی شاهرودی
جمعه، ۱۸ مهر ۱۳۹۳
Gravatar واقعا جالب و خوندنی بود
۱ نظر برای این نوشته وجود دارد، شما هم بنویسید ...
 captcha